Alweer 2 maanden down under - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu Alweer 2 maanden down under - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu

Alweer 2 maanden down under

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

05 November 2013 | Australië, Greenwich

Hee allemaal,

Wow wat gaat de tijd toch snel hier! Over 4 dagen zit er gewoon al een derde op van dit avontuur. Gelukkig heb ik nog even te gaan want ik vermaak me prima aan deze kant van de aardbol!

Even een korte update over mijn nieuwe gezin. Wat trouwens totaal niet meer als nieuw voelt. Mijn host parents Phill en Catherine zijn super aardig. Ze zijn heel geïnteresseerd en gastvrij.
Phill’s familie is ongeveer 60 jaar geleden vanuit Nederland naar Australië gekomen. Na een aantal jaar is iedereen weer terug verhuisd behalve zijn moeder. Ze spreekt nog steeds redelijk goed Nederlands en ze vindt het ook erg leuk dat het gezin een Nederlandse au pair heeft. Ze heeft me al meerdere malen gezegd dat kinderen tussen de 3 en 5 jaar het makkelijkste een tweede taal leren. Dus ik weet wat me doen staat komende maanden!

Henry en Emma zijn echt twee schatjes. Het zijn over het algemeen hele lieve en vrolijke kinderen. Ze vinden het erg leuk dat ik bij ze in huis woon en zo lang hier blijf. Ik voel me echt een deel van het gezin hier, en dat voelt goed!

Het dorp waar ik woon is niet heel groot maar wel gezellig. Het heeft 4 winkeltjes, een strandje, treinstation en een plek waar de ferries stoppen. Het ligt 15 minuten rijden van een groot winkelcentrum, 10 minuten van de stad en 5 minuten van mijn sportschool waar ik sinds 'n week lid van ben! Ik heb veel vrije tijd overdag, zoveel dat ik soms niet weet wat ik ermee aan moet. Het klinkt raar maar lunchen en shoppen gaat ook vervelen na een tijdje.

In de weekenden doe ik nog steeds toeristische dingen. Denk dat ik dat ook de komende maanden kan blijven doen, er is zoveel te doen en te zien hier! Zo ben met 5 andere meiden naar cockatoo island geweest. Op dit eiland bouwden ze vroeger de boten. Alles was oud en vervallen maar in het midden was wel een hippe strandclub waar je alleen alcohol kon bestellen. Best wel raar dus. Afgelopen weekend ben ik met Phill en de kids naar Taronga zoo geweest. Het was vermoeiend maar wel super leuk! Daarna ben ik met een vriendin gaan uiteten en hebben we naar het wekelijkse vuurwerk gekeken bij darling harbour.

Naast alle positieve dingen is er helaas toch weer iets minder leuks gebeurd. Opa (de vader van pap) is woensdag 30 november om 23.00 uur overleden. De avondwake was vandaag en de begrafenis is morgen. Ik vind het heel moeilijk om er niet bij aanwezig te kunnen zijn. Gelukkig kan ik er wel goed met het gezin over praten en Catherine is super lief voor me. Ze heeft een bosje bloemen en een kaartje voor me gekocht.

Om dan toch positief af te sluiten wil ik nog even mededelen dat ik met de kerstdagen naar Melbourne ga met mijn gezin. Catherine haar familie woont daar. Meestal komt de familie hier naar toe maar dit jaar gaan hun die kant op. Lucky me!

Groetjes Myrthe

  • 10 November 2013 - 15:31

    Paul:

    Hey Myrthe,

    Je treft het maar met je nieuwe gezin, nog bedankt voor je kaartje. Een van de eerste dingen die we gaan doen als we in brazillie zijn is jou een kaartje sturen. Kun je me je postadres laten weten?

    Groetjes

    Paul

  • 16 November 2013 - 13:57

    Emiel:

    De tijd vliegt als je het naar je zin hebt. En dan wordt het ook nog echt zomer bij jou. Hier staat de winter voor de deur. Groetjes Emiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

De bedoeling was om een half jaar te gaan werken als au pair bij de familie Conway. Dat bestaat uit moeder Vashti, vader Farshad, Saffron 2 jaar, London 4 jaar en Charlie Rose van 6 jaar oud. Doordat het niet zo goed klikte met het gezin ben ik na 5 weken naar een nieuw gezin gegaan. Dit gezin bestaat uit moeder Catherine, vader Phill, Emma 3 jaar en Henry van 5 jaar oud. Ik zal bij dit gezin blijven tot 9 maart. Als ik dan nog niet naar huis wil ga ik lekker reizen door Australië en misschien naar Nieuw Zeeland!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 11485

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 28 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: