6 maanden in Sydney! - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu 6 maanden in Sydney! - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu

6 maanden in Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

07 Maart 2014 | Australië, Greenwich

Hoi allemaal,

Woooow wat is de tijd snel gegaan! Mijn allerlaatste week bij het gezin zit er alweer bijna op. Het half jaar bestond vooral uit werken, strand, festivals, nieuwe mensen leren kennen en genieten van het heerlijke weer. Ik heb hier zoveel geleerd en meegemaakt. Het is een unieke ervaring geweest die ik nooit zal vergeten.

Nu eerst nog even een maandje terug, daar was ik gebleven met mijn blog. Zaterdag 8 februari was mijn verjaardag zoals veel mensen niet ontgaan is. Bedankt voor alle kaarten, bloemen, sieraden, het grappige filmpje en het super leuke cadeau van Jaloe, Anne en Ellen! Sanne heeft me ’s morgens verrast met een pedicure. Het is echt een oma cadeau maar hoe fijn is het als een Aziaat heerlijk aan je voetjes zitten te schrobben. ’s Avonds ben ik met Catherine en de kinderen wezen uiteten bij de Italiaan, Phill moest helaas werken. Ik heb van hun een uitgaanstasje gekregen. Catherine heeft zo’n goede en vooral dure smaak, lucky me! Daarna heeft me afgezet bij Sanne en daar heb ik als toetje een heerlijk stuk home made apple pie naar binnen kunnen werken. Bo en Debby waren en er ook en we hebben flink ingedronken. 4 liter goon (goedkope wijn uit een pak, zoiets als die Aldi wijn van jou Anne kan ik me herinneren) moest en zou er weggewerkt worden voordat we gingen. Om 22.15u hebben we de bus naar de stad genomen. Daar hadden we afgesproken met Rowan en Malon die toevallig net die dag in Sydney waren. We droegen allemaal een kei hip verjaardaghoedje dus kregen voldoende aanspraak. Rond een uur of 03.30u hebben we de taxi naar Gladesville genomen en ben ik bij Sanne blijven slapen. Zondag heb ik de hele dag nodig gehad om bij te komen van een enorme kater. De details zal ik jullie besparen.

Door de week gebeurt er hier niks spectaculairs. De kindjes zijn meestal heel lief en weten zichzelf goed te vermaken met knutselen, verven en puzzelen. Henry gaat naar een katholieke school en als hij thuis komt verteld hij regelmatig iets over Jezus. Hij heeft mij en Emma onder andere al geleerd hoe we onze handen moeten vouwen om te bidden en waar we god dan voor kunnen bedanken. Wel grappig want Catherine en Phill zijn helemaal niet katholiek. Catherine zei laatst toen iets mis ging ‘Jezus Christ’. Toen moest ze aan Henry gaan uitleggen waarom ze dat zei haha. Omdat het einde in zicht is probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen te gaan doen met de kinderen. We zijn deze week gaan zwemmen, naar de speeltuin en naar het strand geweest.

2 weekenden terug ben ik vrijdag t/m zondag ben ik bij Sanne geweest, haar gezin was een weekendje weg. Debby, Bo en ik hebben vrijdag kunnen genieten van Sanne d’r kookkunsten. We hebben naast allerlei culinaire hoogstandjes ook friet en kroketten gehad, lekker! Zaterdag hebben we een relaxt dagje gehad en ’s avonds met Bo een dvd gekeken. Zondag zijn we gaan raften in een dorp verderop. Wat was dat gaaf! Ik heb nog nooit zo’n heftige baan gezien. Sanne is er dan ook uitgevallen maar deze die hard is kunnen blijven zitten. Lag er ook een beetje aan dat ik op het goede moment aan de goede kant van het bootje zat;).

Catherine is klaar met haar stage maar kan er gelukkig wel blijven werken. Ze werkt 2 dagen en gaat 2 dagen naar universiteit. Deze week had ze een weekje vakantie dus ze was veel thuis. Dit betekende dat ik weinig hoefde te werken. Iedereen denkt dat het relaxt voor me was, maar dat was het niet. Ik wil graag nog zoveel mogelijk tijd met mijn kindjes doorbrengen! Gelukkig moet ze komende week wel gewoon naar school en werken.

Afgelopen weekend was het verjaardagsfeestje en tevens ook het afscheidsfeestje van Bo. Sanne en ik zijn bij haar gaan indrinken en in de stad hadden we met een andere vriendin van Bo afgesproken.
We zijn weer lekker op stap geweest en om 04.15 lag ik in bed. Na heerlijk geslapen te hebben was ik de volgende dag top fit! ’s Avonds hebben we weer in de stad afgesproken omdat de Mardi Gras (gayparde) was. Samen met Amsterdam en San Francisco is Sydney de grootste. Na de halve stad rond te zijn gelopen hadden we een goede plek gevonden om te staan. Natuurlijk waren we weer aan de late kant dus moesten tweede rangs staan maar konden het redelijk zien. Het was wel heel gaaf om te zien. Toch denk ik dat Amsterdam nog mooier is, dit omdat daar boten door de grachten gaan en hier was het meer een optocht.

Dan zijn we aangekomen bij mijn laatste week waarin ik veel heb gewerkt. Vandaag ga ik nog even met de kinderen naar zwemles en vanmiddag heb ik mijn afscheidsfeestje. Zondag rond de middag vertrek ik naar het hostel. ’s Avonds gezellig uiteten met Sanne en dan eindelijk na een half jaar Martijn weer zien!:) Ik hou jullie op de hoogte van onze avonturen!

Dikke knuffel, Myrthe

  • 08 Maart 2014 - 08:36

    Maria Basten:

    Ha Myrthe,
    Wa mooi geschreven heb genoten van je verhalen en foto's ik wens je veel succes bij het afscheid nemen van het gezin. Al die mooie ervaringen nemen ze je niet meer af. En je gaat nog een mooie tijd tegemoet met je mannetje Martijn ik zou zeggen geniet er samen mer da zal wal lukken!

    Groetjes Van ons alle Henk,Maria kelly en Linsey.

  • 08 Maart 2014 - 15:19

    Tante Anja Van Hoeij:

    Hohoi, het zit er op Myrthe. Op naar de volgende uitdaging, samen met Martijn vakantieen. Veel plezier!

  • 08 Maart 2014 - 22:37

    Sanne Knoops:

    Mooooi verhaal Myrthe! Klinkt allemaal heel leuk en gezellig!
    Heel veel plezier met Martijn de komende weken:)

    Liefs XXX

  • 09 Maart 2014 - 13:45

    Anja/mam:

    Hoi Myrthe
    Terwijl ik dit schrijf is Martijn wl al geland en heb je hem al n dikke knuffel kunnen geven.
    Pap en ik moeten daar nog 7 weken op wachten, maar het begint op te schieten
    We wensen jou en Martijn n hele mooie reis.
    Tot gauw xxxxxxx mam

  • 09 Maart 2014 - 21:20

    Maria V Teeffelen:

    Hoi Myrte
    Leuk verslag je hebt ook vanalles meegemaakt we horen de verhalen wel als je weer thuis bent.
    Geniet nu maar lekker van je wel verdiende vakantie samen met Martijn heel veel plezier samen

    Groetjes van ons Kees Maria Irma Ine.

  • 20 Maart 2014 - 22:02

    Elise:

    Ha sissie!!

    Fijn om weer even helemaal op de hoogte te zijn van je avonturen. Al is skype een fijn hulp middel geweest afgelopen maanden! :) I love skype!

    Ook voor ons is het aftellen begonnen. Geniet nog van je reis samen met je mannetje!
    En dan kom maar snel ons weer in je armen sluiten en een kijken welke kunstjes en trucjes je petekind al kan.
    Zijn derde tand is door aan het kopen, hij begint al bijna te kruipen en te zitten. Hij wil het graag showen.

    Houd je taai daar aan de andere kant van de wereld. Rijd voorzichtig in de camper-ven en smeer je goed in.
    Ik hou van je kleine blonde sis!

    (k) elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

De bedoeling was om een half jaar te gaan werken als au pair bij de familie Conway. Dat bestaat uit moeder Vashti, vader Farshad, Saffron 2 jaar, London 4 jaar en Charlie Rose van 6 jaar oud. Doordat het niet zo goed klikte met het gezin ben ik na 5 weken naar een nieuw gezin gegaan. Dit gezin bestaat uit moeder Catherine, vader Phill, Emma 3 jaar en Henry van 5 jaar oud. Ik zal bij dit gezin blijven tot 9 maart. Als ik dan nog niet naar huis wil ga ik lekker reizen door Australië en misschien naar Nieuw Zeeland!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 11478

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 28 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: