From the GOR accross the Nullarbor - Reisverslag uit Esperance, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu From the GOR accross the Nullarbor - Reisverslag uit Esperance, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu

From the GOR accross the Nullarbor

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

04 April 2014 | Australië, Esperance

Hallo Luitjes,

Na Port Campbell hadden we nog een stukje Great Ocean Road tegoed. Nu zagen we de rotsen en kliffen zoals de London Bridge bij zonsopgang. Vanuit de GOR was het een honderdtal kilometers naar Kangaroo Island. Op dit Eiland hebben we 2 nachten geslapen. De eerste dag hebben we onze eerste zeeleeuwen gespot! Deze dag hebben we ook de Koala walk gedaan waar we onze eerste wilde koala hebben kunnen zien. Tijdens een korte wandeling hebben we ook een vogelbekdier proberen te spotten maar door Myrthe’s zangkunsten durfde ze niet tevoorschijn te komen. Na onze bushwalk zijn we nog naar de remarkable rocks en the Arch geweest.

Na een nachtje in de drukke metropool Parndana hebben we even gewacht op een verlaten strandje voor een tour bij Paul’s place. Deze Australische Paul had een boerderij vol met dieren. Myrthe kreeg meteen een kangoeroe in haar schoot geworpen die ze de fles heeft mogen geven. Paul had buiten z’n kangoeroes een aantal emoe’s, schapen, eenden, slangen, hagedissen, koala’s, papegaaien etc. etc. Zie de foto’s op facebook.

’s Avonds zijn we na de ferry richting Adelaide vertrokken. Rond Adelaide begon er een lampje van ons busje te branden. Nadat de road side assistance voor de derde keer naar het gare ding had gekeken bleek dat de radiator lekte. Deze moest vervangen worden wat 3 dagen ging duren. Dat betekende ook dat we voor 3 dagen geen onderdak zouden hebben. Omdat de camping al geboekt was hadden we het probleem besproken met de mensen van de receptie vragend om een refund. Maar Peter van Levi Park had een ander idee. Van deze alleraardigste man mochten we zijn vouwwagen lenen voor een aantal dagen. Zodoende konden we zorgeloos van Adelaide genieten.

De eerste dag hebben we dan ook lekker op Glenelg beach gelegen. De 2e dag zijn we de stad in gegaan op zoek naar Central Market. Deze was helaas dicht die dag dus hebben we nog maar wat rond gelopen. De dag erna hebben we een kayak gehuurd die we in Port Adelaide te water hebben gelaten. Tijdens deze prachtig warme (36 C⁰) dag zijn we nog bruiner geworden en hebben we wilde dolfijnen gezien!!

Vanuit Adelaide hebben we nu ongeveer 3 dagen gereden naar Esperance. Na deze 2200 km gaan we de komende tijd genieten van het zonnige zuiden van West Australia en haar stranden.

De groetjes en tot snel,
Myrthe en Martijn

• 04 April 2014 - 13:10

Anja Van Hoeij:

Heej luitjes, echt vakantie!! Heerlijk, geniet er van tot jullie laatste dag in dat prachtige warme land.
    Groetjes tante Anja

• 05 April 2014 - 07:08

Anja:

Dag samen

Fijn weer wat van jullie te horen
    Klinkt goed allemaal.
    Maar goed Myrthe dat je nog een flesje hebt kunnen geven aan de ka nge
    Melle is nl al bijna zonder fles.....

• 05 April 2014 - 07:22

Johannesburg:

Denk als het weer mis gaat met jullie busje, ,, het busje komt zo. Maak er nog een paar laatste mooie weken van! Neem die baby kangero gerust mee. . Groetjes pap

Myrthe

De bedoeling was om een half jaar te gaan werken als au pair bij de familie Conway. Dat bestaat uit moeder Vashti, vader Farshad, Saffron 2 jaar, London 4 jaar en Charlie Rose van 6 jaar oud. Doordat het niet zo goed klikte met het gezin ben ik na 5 weken naar een nieuw gezin gegaan. Dit gezin bestaat uit moeder Catherine, vader Phill, Emma 3 jaar en Henry van 5 jaar oud. Ik zal bij dit gezin blijven tot 9 maart. Als ik dan nog niet naar huis wil ga ik lekker reizen door Australië en misschien naar Nieuw Zeeland!

Actief sinds 12 Aug. 2013