Koffer weer in én uitgepakt! - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu Koffer weer in én uitgepakt! - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu

Koffer weer in én uitgepakt!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

18 Oktober 2013 | Australië, Greenwich

Hey people,

Hier weer een verhaal vanuit mijn nieuwe woonplaats Greenwich!
Een rustig dorpje waar veel families wonen. Het ligt 20 minuten met de bus van Sydney af.

Afgelopen maandag en dinsdag zijn de 2 moeilijkste dagen geweest tot nu toe. Maandagavond onder het eten kreeg ik van de oudste 2 kinderen te horen waarom ik ‘ontslagen’ ben. De ouders hebben precies verteld aan de kinderen wat ik allemaal (in hun ogen) fout heb gedaan afgelopen 5 weken. De oudste was dus alles aan het opnoemen en dat was echt verschrikkelijk om te horen, zo respectloos! Moeder liet het ook allemaal gewoon gebeuren.
Dat was voor mij de druppel. Ik heb haar gevraagd of het oké was dat dit mijn laatste werkdag was. Ik heb aangeboden haar tot vrijdag te helpen in het huishouden, de boodschappen enz. maar haar helpen met de kinderen lukt me niet als ze zo tegen me praten. Ze ging ermee akkoord.
By the way, Farshad (mijn host dad) negeert me al sinds vorige week maandag.. Lekker gezellig dus, not!
Dinsdagochtend was ik met Ellen aan het Skype en toen kreeg ik een berichtje van Vashti. Ze stuurde me dat als ik haar niet wilde helpen met de kinderen ik hier niet nodig ben en beter vast naar het andere gezin kan vertrekken of naar een hostel verhuizen. Ook moest ik die dag mijn telefoon inleveren.

Dus ik heb (na een jankbui en een douche) Smart Au Pairs gebeld en de situatie uitgelegd. Hun hebben voor mij contact opgenomen met familie Black en Catherine is me een half uur later komen ophalen, super lief! Het afscheid van familie Conway ging snel en emotieloos haha.

Dus nu zit ik sinds dinsdagochtend bij mijn nieuwe gezin. Catherine is een super aardige en vrolijke vrouw. De kinderen Emma en Henry zijn veel beter opgevoed dan die vorige monsters. Ze willen ook de hele tijd met me spelen, knuffelen en op schoot zitten.
Ik voel me nu al meer op mijn gemak hier dan dat ik dat ooit bij familie Conway heb gevoeld. Hun drinken ook regelmatig een wijntje onder het eten dus dat bevalt me wel:).
Deze week heb ik meegekeken met het gezin en een paar keer opgepast. Vanaf volgende week start ik echt met werken. Heb veel betere tijden dan eerst, nu werk ik van 7.30 – 10.30 en van 16.30 - .. wanneer de ouders thuis komen. Dus beter dan half 6 opstaan ’s ochtends! Ik ben zooooo geen ochtendmens!

Er is dus een hoop veranderd deze week maar wel allemaal positief! Ik heb deze week ook nog wat tourist stuff gedaan met Tess, ook een Nederlandse Au Pair. We zijn naar Madame Tussauds geweest en naar Sea life. Hoewel dit niet echt de dingen zijn die je moet zien in een stad als Sydney was het wel super leuk en grappig! Ik heb vandaag trouwens mijn eerste rijles gehad. Een instructeur is me komen ophalen en we hebben een rondje gereden. Het was echt raar om aan de linkerkant van de weg te rijden, vond het ook best moeilijk! Maar ik kan regelmatig de auto van Phill gebruiken om te oefenen door de week dus ik zal het wel leren.
Dit weekend gaat het gezin me een beetje weg wijs maken in het dorp. Zaterdagavond moet ik oppassen en voor zondag heb ik nog geen plannen.
Jullie horen wel weer van me als ik iets interessants heb meegemaakt;).
Vanaf nu alleen nog maar leuke verhalen hoop ik!

Thanks voor het lezen en tot snel:) xx

  • 18 Oktober 2013 - 13:58

    Christine :

    Klinkt hartstikke goed Myrthe!
    Laat die nare ervaring bij dat andere gezin maar lekker achter je!!
    Have fun, lieve groet,

    Christine

  • 18 Oktober 2013 - 14:01

    Maartje:

    top om te horen meis dat je nu je plekje gevonden hebt.
    en warm ontvangt na die monsters idd
    en twijfel vooral niet aan je zelf je hebt een klik met kinderen weet ik uit eigen ervaring met mijn jongens.
    veel plezier en vergeet die rare situatie x

  • 18 Oktober 2013 - 20:00

    Rianne:

    Fijn om te horen dat je je nu wel op je gemak voelt.
    FF een vraagje, waar zijn die kinderen tussen 10.30 en 16.30?
    Heel veel succes met je nieuwe job vanaf maandag!

    Groetjes Rianne

  • 19 Oktober 2013 - 05:02

    Myrthe Cuijpers:

    De jongste gaat naar daycare en de oudste gaat naar preschool elke dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Op maandag is Phill thuis bij de kinderen. Maar waarschijnlijk gaat hij nu ook die dag werken omdat ik hier ben. Begin februari na de zomervakantie gaat de oudste naar school toe.
    Waarschijnlijk moet ik dan 's middags eerder beginnen omdat de school rond 15.00 uit is.

    Maar hoe meer uren hoe meer ik verdien dus vind het niet erg!
    Zou fijn zijn als ik een beetje kan sparen voor de weekendtrips die nog gaan komen:)

  • 19 Oktober 2013 - 19:43

    Mam:

    Fijn Myrthe
    Het komt allemaa weer op zn pootjes terecht
    Nu kun kun je hopenlijk weer gewoon jezelf zijn.
    N hele opluchting voor je pa en maa. xxxx

  • 27 Oktober 2013 - 11:27

    Emiel:

    Heftig en naar einde maar gelukkig kun je dat nu verleden tijd noemen. Groetjes veel plezier bij je nieuwe gastfamilie,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

De bedoeling was om een half jaar te gaan werken als au pair bij de familie Conway. Dat bestaat uit moeder Vashti, vader Farshad, Saffron 2 jaar, London 4 jaar en Charlie Rose van 6 jaar oud. Doordat het niet zo goed klikte met het gezin ben ik na 5 weken naar een nieuw gezin gegaan. Dit gezin bestaat uit moeder Catherine, vader Phill, Emma 3 jaar en Henry van 5 jaar oud. Ik zal bij dit gezin blijven tot 9 maart. Als ik dan nog niet naar huis wil ga ik lekker reizen door Australië en misschien naar Nieuw Zeeland!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 11488

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 28 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: