Helemaal top hier! - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu Helemaal top hier! - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu

Helemaal top hier!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

17 November 2013 | Australië, Greenwich

Hi everyone,

Lekker onder een dekentje op de bank, muziekje aan en een kopje thee on the side.
Hier weer een nieuw verhaal vanuit het regenachtige Greenwich.

Catherine (mijn host mum) heeft eindelijk genoeg vertrouwen in mijn rijkunsten en laat me voortaan de kinderen wegbrengen en ophalen van preschool. Voor haar fijn want zo heeft ze meer tijd om te leren voor haar tentamens. Maar voor mij ook beter want dan hoef ik ’s avonds niet te koken. Niet dat ik koken erg vind maar deze kinderen lusten bijna niks. Sausages, risotto, mashed potatoe, pizza, lasagne and carrots that’s it! Moeilijk om dan iedere dag een gevarieerde maaltijd op tafel te zetten.
Ik ben 2 weekenden terug met Melanie (een Frans meisje) naar het Australisch museum geweest. Het gezin heeft een ‘membership’ daar dus kan gratis naar binnen. Het is een erg groot en mooi museum. We zijn meer te weten gekomen over de historie van Australië en wat voor dieren hier voorkomen. We hebben een erg leuk en leerzaam middagje gehad.

Vorig weekend ben ik met Sanne (nichtje van pap en daar de dochter van, komt uit Ospeldijk en werkt ook als au pair in Sydney) en nog wat andere au pairs naar het Newtown Festival geweest. Helaas regende het, maar dat weerhield ons er niet van om lekker te chillen op het gras en naar ‘relaxte’ muziek te luisteren. De muziek was niet helemaal mijn genre maar voor mensen die van harde muziek en een soort van grunten houden was het vast super goed.

Emma (de jongste) is ziek geweest. Het begon vorige week op zondagavond toen ik met mam en pap aan het Skypen was. Catherine was de kinderen in bad aan het doen en toen lag ineens het avondeten van Emma over de gehele badkamervloer verspreid. Dus heb maar even een handje geholpen. Catherine vertrok de volgende ochtend samen met Henry naar haar ouders in Melbourne voor 2 dagen. Phill moest gewoon werken en ik heb voor Emma gezorgd. Gelukkig was ze einde van de week weer helemaal opgeknapt. Ik ben zelf die week nog bij de tandarts geweest. Ik heb al een tijdje last van mijn verstandskiezen. De tandarts heeft me een antibiotica kuur gegeven en nu is alles gelukkig weer goed.

Dit weekend is Phill met zijn ouders en de kinderen naar de hoofdstad van Australië. Veel mensen (waaronder ik eerst ook) denken dat Melbourne of Sydney de hoofdstad is. Maar het is Canberra. Aangezien ik de hele geschiedenis van Australië nu ken door mijn bezoek aan het museum kan ik jullie precies vertellen waarom dit Canberra is.
Al jarenlang bestond er een discussie over de hoofdstad van Australië. De twee grootste steden, Melbourne en Sydney, maakten beiden aanspraak op deze titel. Sydney en Melbourne weigerden elkaar de eer van hoofdstad te gunnen. Daarom is er in 1908 besloten een nieuwe hoofdstad te bouwen, halverwege de twee grootste steden. Doordat deze stad gebouwd is, is het vrij plat. Een van de veel gebruikte vervoersmiddelen is daar de fiets. Grappig want mensen in Sydney HATEN fietsers! Ik kan het begrijpen want er zijn hier ook amper fietspaden en het is levensgevaarlijk.

Ik was afgelopen weekend dus alleen thuis met Catherine. Zij heeft eigenlijk vooral boven op de studeerkamer gezeten omdat ze het heel druk heeft met leren voor haar examens. Lekker rustig!
Afgelopen vrijdag ben ik na het werk met Sanne en 5 andere au pairs naar ivy’s bar geweest. Het is een hele hippe club waar mannen in pak gaan en vrouwen in hele korte jurkjes (van boven en onder). Aangezien het stort regende had ik een spijkerbroek aan met een shirtje en een vest. Dus niet echt gekleed voor zo’n popiejopie club. Maar het was wel leuk om er een keer te zijn geweest. Het heeft een zwembad buiten met allemaal lounge banken eromheen. Beneden in de kelder is een discotheek. Ik zal een foto van internet afhalen en bij dit verslag voegen. Hier kan de vangrail nog wat van leren!

Zaterdagochtend had ik afgesproken met Annet. Dit is een vriendin van Loek, mijn oud stage begeleider op de Widdonck. Zij woont hier al ruim 10 jaar en ik had van Loek een cadeautje meegekregen wat ik bij haar moest afleveren. We hebben wat gedronken in de stad en ze heeft me wat tips gegeven over plekken waar ik zeker nog naar toe moet gaan.

Vandaag ben ik bij Sanne thuis geweest. Aangezien het nog steeds regent hebben we een filmpje gekeken. Nu ga ik lekker pizza eten en daarna skypen met Martijn. Rustig avondje dus.

Fijne zondag allemaal. xxx

  • 17 November 2013 - 13:24

    Renske:

    Leuk verhaal!! we moeten snel weer wat afspreken!! xx

  • 17 November 2013 - 20:59

    Elise:

    Ha sissie!!

    Hier een hardwerkende moeders speaking. Het gaat je goed af daar en wat heb je al veel contacten opgebouwd. Leuk te lezen! Hier gaat alles goed. Klein gezinnetje nog maar in Nederland met een broer Brazilië en een zus in Australië. dat jullie maar weer lekker heelhuids thuis komen.

    Dikke kus en knuffel van je grote vriend!

    Liefs elise.

  • 18 November 2013 - 00:42

    Myrthe Cuijpers:

    Ja Renske moeten we zeker doen! Ik heb volgend weekend (behalve zaterdagavond) nog niks op de planning staan!

  • 18 November 2013 - 13:07

    Anja Van Hoeij:

    Van mij krijg jij wel een knuffel!!!!!!!!!!!! Gaat goed hè, alleen jammer van de regen. Klinkt een beetje hollands. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

De bedoeling was om een half jaar te gaan werken als au pair bij de familie Conway. Dat bestaat uit moeder Vashti, vader Farshad, Saffron 2 jaar, London 4 jaar en Charlie Rose van 6 jaar oud. Doordat het niet zo goed klikte met het gezin ben ik na 5 weken naar een nieuw gezin gegaan. Dit gezin bestaat uit moeder Catherine, vader Phill, Emma 3 jaar en Henry van 5 jaar oud. Ik zal bij dit gezin blijven tot 9 maart. Als ik dan nog niet naar huis wil ga ik lekker reizen door Australië en misschien naar Nieuw Zeeland!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 11487

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 28 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: