No worries, of toch wel?!! - Reisverslag uit Birchgrove, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu No worries, of toch wel?!! - Reisverslag uit Birchgrove, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu

No worries, of toch wel?!!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

08 Oktober 2013 | Australië, Birchgrove

Het gezin is afgelopen weekend in de Blue Mountains geweest dus ik had even heerlijk het huis voor mij alleen. Lekker uitgebreid in bad, gtst terug kijken en op stap.

Vandaag zijn ze weer terug dus byebye silence and back to normal!

Na het ontbijt wilde Vashti mij even spreken, ze begon met de woorden: ‘things are not going well’. Ik ben hier nu een maand en ik merk dat ik me nog steeds niet helemaal thuis voel hier. Waarschijnlijk komt dit omdat het gezin toch wel echt anders is dan het gezin waarin ik ben opgegroeid. Ze zijn niet echt warm en zien me meer als een werknemer dan een nieuw familielid, terwijl de au pairs die ik tot nu toe heb leren kennen allemaal als familie worden beschouwd. Ik voel de afstand tussen ons en als je samen in een huis woont is dat niet erg handig.
Vashti vertelde dat ik op zoek moet gaan naar een nieuw gezin. Zij en haar man Farshad vinden me een aardige meid maar niet geschikt voor dit gezin.

Het vreemde is dat ze dit nooit hebben laten merken. Ik heb 2 weken geleden een gesprek met hun gehad over hoe het ging en wat verbeterd kon worden. Hier heb ik aan gewerkt en hun vorige week gevraagd of ze verbetering zagen. Ze zeiden toen dat het een stuk beter ging en dat ze zagen dat ik plezier heb in het werk.

Maarjaaa.. het kwam als een verrassing maar misschien wel beter zo. Ik vind 3 (AUSTRALISCHE) kinderen toch wel erg veel en heb ook liever dat beide ouders werken.
Smart Au Pairs (de organisatie waarmee ik reis) is op de hoogte en zijn hard op zoek naar nieuwe gezinnen. Zodra hun een lijstje hebben kan ik gaan mailen & Skype.
Hopelijk gaat dit een beetje snel want over 2 weken moet ik stoppen met werken en het huis verlaten.

Ik hou jullie op de hoogte van de veranderingen!

  • 08 Oktober 2013 - 11:46

    Shalina:

    Ha Myrthe,

    Wat vervelend zeg! Hopelijk heb je snel een nieuw gezin gevonden!!

    Xx Shalina

  • 08 Oktober 2013 - 14:36

    Elise:

    Komt goed schatje!!

  • 08 Oktober 2013 - 16:46

    Mam:

    Hoi myrthe
    We hebben t er al over gehad en de klik van jou kant uit was er ook niet echt
    Ik hoop dat je snel een andere plek krijgt waar je beter past
    Want zo te horen is je australisch avontuur nog niet afgelopen
    Kop op meid. Xxx

  • 08 Oktober 2013 - 17:34

    Paul:

    Wow, dat valt even tegen zeg. Hoop dat ze snel een leuker gezin vinden voor je. Die mensen weten niet wat ze missen, ligt niet aan jou. Geniet er geen stukje minder om.

  • 08 Oktober 2013 - 20:10

    Anja Van Hoeij:

    Heej meissie , wat vervelend zeg, we duimen dat het je in een volgend gezin gaat lukken!
    Lieve groetjes vanuit Vilamoura .

  • 08 Oktober 2013 - 21:53

    Anne:

    Haa Myrthe,
    Wat vervelend allemaal. Maar weet zeker dat het jou gaat lukken
    een geschikt gezin te vinden waar je, je wel op je gemak voelt.
    Maak je maar niet te veel zorgen. Geniet! Knuffel van Anne

  • 09 Oktober 2013 - 17:19

    Emiel:

    Schrik d'r wel van Myrthe! Maar goed de wereld vergaat niet...De liefde moet altijd van twee kanten komen en dat was blijkbaar niet het geval. Veel succes en wijsheid bij het flirten met een nieuw gezin. Groetjes Emiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

De bedoeling was om een half jaar te gaan werken als au pair bij de familie Conway. Dat bestaat uit moeder Vashti, vader Farshad, Saffron 2 jaar, London 4 jaar en Charlie Rose van 6 jaar oud. Doordat het niet zo goed klikte met het gezin ben ik na 5 weken naar een nieuw gezin gegaan. Dit gezin bestaat uit moeder Catherine, vader Phill, Emma 3 jaar en Henry van 5 jaar oud. Ik zal bij dit gezin blijven tot 9 maart. Als ik dan nog niet naar huis wil ga ik lekker reizen door Australië en misschien naar Nieuw Zeeland!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 11489

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 28 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: