Roadtrippin' Down Under - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu Roadtrippin' Down Under - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu

Roadtrippin' Down Under

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

23 Maart 2014 | Australië, Port Campbell

Hallo allemaal,

Zondag 9 maart was de dag dat het 2e grote avontuur begon. Op deze dag heb ik afscheid genomen van de familie Black, mijn thuis van het afgelopen half jaar. Het was ook de dag dat ik eindelijk Martijn weer kon zien. Het was alsof we nooit van elkaar zijn weg geweest, het voelde als vanouds(anders werden het ook 7 lange weken). Samen zijn we van het vliegveld per trein naar ons hostel in Sydney vertrokken.

Na een nachtje in het hostel te hebben geslapen zijn we als eerste naar Bondi Beach geweest. Zodat Martijn z’n Jetlag kon verwerken en om een glimp op te vangen van de mannen van Bondi Rescue. Martijn was al meteen verbrand. De rest van de week hebben we ook heerlijk toeristisch gedaan. We zijn naar Hyde park, Botanic Gardens, Chinatown, Darling Harbour en Manly Beach geweest en hebben het Opera House en de Harbour Bridge gezien. Donderdag zijn we nog naar de Blue Mountains geweest. Ondanks dat het ’s ochtends erg mistig was, was het uitzicht erg mooi. We hebben deze week afgesloten samen met Sanne, een fles wijn (Martijn wat biertjes) in Hyde Park.

Zaterdag hebben we ons busje opgehaald. Na wat kleine probleempjes met creditcard limieten hebben we deze uiteindelijk toch meegekregen. Met ons huisje op wielen zijn we nog een laatste keer naar mijn gezin gereden voor een officieel afscheid (wat zal ik ze missen).

Daarna hebben we 280 km gereden naar de Australische hoofdstad Canberra. Hier hebben we een dagje rondgelopen/gereden en hebben we het parlementsgebouw en warmemorial gezien. Mede door het iets koudere weer zijn we vertrokken richting Melbourne.

Iets voor Melbourne zijn we gestopt op een parkeerplaats langs de snelweg waar we een nachtje in onze campervan hebben geslapen. ’s Morgens wilde deze niet starten omdat er een kabeltje los zat. De roadside assistance had het probleem al gauw door en 2 uur later stonden we op de camping in Melbourne.

In Melbourne hebben we de eerste dag de Dock Lands, Botanic Gardens en de stad gezien. ’s Avonds hebben we nog pinguïns gespot bij de pier. Dag 2 zijn we naar het strand geweest (Martijn alweer verbrand) en hebben we Victoria Market bezocht. Vrijdag hebben we gebruikt om ons op te laden voor de Australian Footie match in het Etihad stadium (we wisten van tevoren allebei niks van het spel). En Australian Footie is leuker om te zien dan voetbal!! Er is elk moment wel iets te zien.

De zaterdag na Melbourne zijn we via een kleine omweg en een ferry (veerpont), waar we nog dolfijnen hebben zien zwemmen, beland in een afgelegen nieuwbouwwijk buiten Torquay. Hier hebben we illegaal geslapen. Omdat we hier niet mochten staan zijn we vroeg vertrokken naar de surfstranden van Torquay richting de Great Ocean road. Rond de middag brak het zonnetje op wat weer indrukwekkende uitzichten en ook foto’s opleverden.
Nu zitten we op een camping op de Great Ocean Road in het kleine dorpje Port Campbell.

Morgen vertrekken we richting Adelaide wat de volgende en laatste echt grote stad op de route is.
Dus misschien tot over een weekje.

De groetjes uit Australië,

Myrthe en Martijn

Myrthe

De bedoeling was om een half jaar te gaan werken als au pair bij de familie Conway. Dat bestaat uit moeder Vashti, vader Farshad, Saffron 2 jaar, London 4 jaar en Charlie Rose van 6 jaar oud. Doordat het niet zo goed klikte met het gezin ben ik na 5 weken naar een nieuw gezin gegaan. Dit gezin bestaat uit moeder Catherine, vader Phill, Emma 3 jaar en Henry van 5 jaar oud. Ik zal bij dit gezin blijven tot 9 maart. Als ik dan nog niet naar huis wil ga ik lekker reizen door Australië en misschien naar Nieuw Zeeland!

Actief sinds 12 Aug. 2013