Nog steeds iedere dag aan het genieten - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu Nog steeds iedere dag aan het genieten - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu

Nog steeds iedere dag aan het genieten

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

03 Februari 2014 | Australië, Greenwich

Hallo allemaal,

Het einde van het au pairen komt helaas al in zicht. Nog maar 5 weken en dan kan ik Martijn ophalen bij Sydney airport! Een moment waar ik heel erg naar uit kijk maar van de andere kant ook tegenop zie. Het werken bij dit gezin is me ontzettend goed bevallen en ik ga de kindjes onwijs missen. Maar het wordt tijd voor een nieuwe uitdaging, ruim 4500 km rijden in een campervan. Genieten van alles wat we gaan zien en iedereen die we gaan ontmoeten.

Maar voor het zover is maak ik hier natuurlijk ook nog het een en ander mee. Vrijdag 23-01 ben ik op stap geweest met Bo, Debby en Sanne bij de Scary Canary. Een leuke kroeg/discotheek in het centrum van de stad met veel hunkerende mannen haha. We hebben een leuke avond gehad alleen ik dacht dat ik $80 mee had genomen maar dat bleek ineens niet meer in mijn tasje te zitten, godver! 's Nachts ben ik bij Sanne blijven slapen.

Na om 9.00 uur wakker te zijn geworden van 3 op hol geslagen jongens zijn we toch weer in slaap gevallen en om 11.30 uur zijn we maar een keer opgestaan. Ik ben de hele dag behoorlijk lam geweest en heb verder niet meer veel gedaan. Ik heb trouwens wel mijn $80 terug gevonden, bleek gewoon thuis te liggen, fjuuuuw!

Zondag was het Australian Day. Er wordt gevierd dat in 1788 de Eerste Vloot Sydney bereikte. We zijn de dag begonnen met een theetje bij een Belgisch pralines restaurant waarbij we uitzicht hadden op het opera house en de harbour bridge. Na de rekening te hebben gevraagd en zeker 10 minuten te hebben gewacht zijn we opgestaan en weggelopen. Mam ik hoor je denken dit kan toch niet. Klopt, maar we hebben het toch gedaan;).
Na deze spannend actie zijn we naar de bootrace gaan kijken. Honderden boten die stuk voor stuk opvallend versierd waren met joelende mensen erop, cool!
Maandag was het een landelijke vrije dag en mijn gezin hield een barbecue. Sanne was ook uitgenodigd. Na een paar stukken vlees te hebben weggewerkt zijn een stuk gaan wandelen. Verder een rustig avondje gehad.

Mijn kindjes zijn na de zomervakantie (dat is hier van kerst tot eind januari) begonnen op hun nieuwe school. Henry zit nu in de eerste klas van de basisschool en Emma zit in de pre school daar langs. Dit houdt voor mij in dat ik iedere dag eerder begin ’s morgens en ’s middags. Niet zo erg want nu kan ik meer uren maken en nog even flink verdienen voordat ik ga reizen.

Afgelopen zaterdag hebben Sanne en ik de Bondi walk gedaan. 6 km wandelen langs 5 verschillende strandjes. Vanwege de hitte en vele trappen hebben we het 5de strand niet gered. ’s Middags ben ik nog even naar Darling Harbour geweest. Er was een leuk hiphop/breakdance optreden aan de gang.
Ze hadden 4 vrijwilligers (slachtoffers) nodig en ik werd onder andere uit het publiek getrokken. We moesten gebukt gaan staan met onze kontjes richting het publiek zodat er een lenige Aziaat over ons heen kon springen. GREAT!

Gister ben ik eerst naar het strand gegaan en ’s middags had ik met Bo en Sanne afgesproken om naar een parade in de stad te gaan kijken. Volgens de Chinese kalender was het nieuwjaar en aangezien half Sydney uit Chinezen bestaat werd het flink gevierd. Ik zal wat foto’s toevoegen bij dit verslag. Het was in ieder geval heel mooi!

Op dit moment zit ik heerlijk buiten in de lounge set dit verslag te typen. Kindjes zijn naar school, ik ben naar de sportschool geweest en heb nu nog 2 uur de tijd om te chillen en van het weer te genieten. Het leven is zo relaxed hier. Komende zaterdag ben ik jarig. Mijn eerste verjaardag die ik niet samen met mam kan vieren. Een grote troost is dat Rowan en Malon toevallig net die dag in Sydney zijn! En die lieve Sanne neemt me die dag mee naar een beauty salon, dus ik kom de dag wel door!

Fijne week allemaal en ik spreek jullie snel weer.

  • 03 Februari 2014 - 13:20

    Ellie (sjonmooder):

    Hoi Myrthe , super dat je het zo leuk hebt , en wat een luxueus leventje zeg , wauw ! We beginnen jullie erg te missen ! maar vinden het geweldig wat je doet en onderneemt. We wensen je alvast een kei , mooie , gezellige verjaardag en volgend jaar vieren we die wel met jou en ons Martijn. Heeel veeeel groetjes en geniet !

  • 03 Februari 2014 - 14:26

    Tante Anja Van Hoeij:

    Hoi meissie, goed om te lezen dat het allemaal goed gaat en je daar ook een leuke tijd hebt. Met je verjaardag zit het ook wel goed. Dat gaat vast een erg leuke dag worden. En met het vooruitzicht dat je met Martijn nog rond gaat reizen.Leuk leuk. Geniete n !! Onze Sanne vandaag haar eerste Werkdag. Zo benieuwd hoe ze dat vindt. Best spannend. Groetjes tante Anja , wat duurt het nog lang voordat je thuiskomt zeg

  • 08 Februari 2014 - 19:21

    Coba:

    Hallo Myrthe,voor eerst Gefeliciteerd met je verjaardag het zal wel een beetje anders verlopen dan je gewend bent,maar laat het maar op je afkomen het kan toch leuk zijn Morgen ga ik naar jullie thuis Elise is er dan ook.Dan kan ik weer eens zien hoeveel Melle gegroeid is.
    Wat de winter bedreft komen we tot nog toe er goed vanaf,het bijna niet te geloven maar we hebben nog geen harde vorst of sneeuw mee gemaakt,maar dat kan altijd nog,toch dan kan het nooit lang duren.Myrthe ik ga eindigen.groetjes oma.

  • 10 Februari 2014 - 17:06

    Anja/ Mam:

    Hallo, hallo
    Onze verjaardag zijn we allebei goed doorgekomen, toch?
    Het aftellen tot Martijn komt is nu echt begonnen.
    Zal tof worden. wij wachten geduldig tot 28-04. Dan sluiten pap en ik je weer in onze armen.

    Tot zondag, dan skypen we weer!!!!!!!!!

    gr mam

  • 07 Maart 2014 - 12:04

    Coba Cuijpers Bijlmakers:

    Hallo Myrthe.nog even ben je op dit adres en dan gaat het avontuur echt beginnen,ik wil je nog even waarschuwen zorg dat je niets overkomt en dat je straks weer heelhuids in Meijel beland,wees voorzichtig ,ik kan niet meer op jou letten die tijd is voorbij,maar je kent die streek beter dan ik.en wat je niet weet vraag je maar eerst na.
    Trouwens voor het weer hoef je het niet te doen want het word dit weekend hier tussen de 17 -20 gr
    Verder groetjes en tot ziens .oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

De bedoeling was om een half jaar te gaan werken als au pair bij de familie Conway. Dat bestaat uit moeder Vashti, vader Farshad, Saffron 2 jaar, London 4 jaar en Charlie Rose van 6 jaar oud. Doordat het niet zo goed klikte met het gezin ben ik na 5 weken naar een nieuw gezin gegaan. Dit gezin bestaat uit moeder Catherine, vader Phill, Emma 3 jaar en Henry van 5 jaar oud. Ik zal bij dit gezin blijven tot 9 maart. Als ik dan nog niet naar huis wil ga ik lekker reizen door Australië en misschien naar Nieuw Zeeland!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 11469

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 28 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: