Christmas, New Year's Eve and Rock the centre! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu Christmas, New Year's Eve and Rock the centre! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Myrthe Cuijpers - WaarBenJij.nu

Christmas, New Year's Eve and Rock the centre!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

06 Januari 2014 | Australië, Alice Springs

Lieve mensen,

Hoop dat iedereen fijne kerstdagen en een goed oud op nieuw heeft gehad! Afgelopen weken heb ik veel dingen gedaan dus bereid je vast voor op een lang verslag.

Laten we het verhaal maar beginnen met kerst bij de ouders van Catherine. De 24ste zijn Catherine en ik in het vliegtuig gestapt naar Melbourne. De kinderen en Phill zijn 2 dagen eerder vertrokken. Na ongeveer 2 uur reizen kwamen we aan in het huis van Catherine’s ouders. Vrijwel meteen kreeg ik een glas champagne in mijn handen geduwd. Zoals je begrijpt mocht ik deze mensen wel;).

Eerste kerstdag hebben we eerst ontbeten. Helaas geen kerstonbijt zoals ons mam dat maakt maar gewoon een boterham met kaas. Na het ontbijt hebben we de cadeautjes uitgepakt die onder de kerstboom lagen. Ik heb een tas gekregen en cadeaubon om in te wisselen voor als ik een vlucht boek. Daarna zijn we naar buiten gegaan en hebben een beetje in en rondom het zwembad gehangen, het was namelijk 32 graden! 13.00u startte de lunch. Catherine en haar ouders zijn vegetarisch, maar dit wilde niet zeggen dat ze geen vlees hadden. Pork, turkey en kangaroo lagen al 2 uur lang op de barbie te bakken. Dus ik heb voor het eerst kangaroo gegeten. Smaakte best oké eigenlijk.

In Australië vieren ze geen tweede kerstdag maar hun vieren Boxing Day. Wij hebben op deze dag veel vriendinnen en familie van Catherine bezocht. ’s Avonds hebben we samen een dvd gekeken.
Vrijdag hebben we in de ochtend nog snel een vriendin bezocht en ’s middags zijn we naar de stad gegaan. We hebben onder andere gewandeld door de prachtige Royal Botanic Gardens.
Om 17.00u ging onze vlucht en in Sydney zijn we nog gaan uiteten bij de Italiaan.

Tussen kerst en oud op nieuw heb ik af en toe geholpen met de kinderen en het huishouden. Maar heb eerlijk gezegd niet heel erg veel gedaan haha.
Oudejaarsdag ben ik rond 12.00u met Sanne, Debby, Rowan en Malon naar Observatory Hill gegaan.
Deze heuvel heeft een prachtig uitzicht op de Harbour Bridge. We hebben hier de hele dag op een kleedje relaxt en vooral veel bij gebuurt met Rowan en Malon die ik 4 maanden niet gezien heb! Om 21.00u begon het ‘kinder’ vuurwerk, om 22.30u het ‘tussen’ vuurwerk en 00.00u het ‘echte’ vuurwerk. Het was super vet natuurlijk! Sanne, Debby en ik zijn daarna meteen naar huis gegaan. 1,5 miljoen mensen waren in de stad en het was dus ontzettend druk op straat. Al met al zijn we redelijk snel thuis gekomen.

De volgende ochtend stond de taxi om 7.45u alweer voor de deur en waren we klaar voor ons volgende avontuur, rock the centre.
Ergens in de middag kwamen we aan in Alice Springs. We werden opgehaald door een busje en afgezet bij het hostel. Ik heb me meteen omkleed. Had namelijk een lange broek aan en dat is met 43 graden een beetje overdreven. Samen met een Canadees en Belgisch meisje zijn we de stad ingegaan. Aangezien het 1 januari was waren de winkels bijna allemaal dicht. ’s Avonds was er bij het hostel een $5 barbecue. Niet veel geld maar nog steeds te veel voor wat er op ons bord lag. Toen ik zag dat er door de sla mieren liepen heb ik het weg gegooid en ben ik samen met Sanne naar de supermarkt gelopen voor fatsoenlijke salade. We moesten zorgen dat we voor zonsondergang terug waren want de Aboriginals (codenaam: zwarte pieten) waren best wel eng. Vroeger werd er gejaagd naar vlees maar nu jaagt de meerderheid naar de euro. Daarbij zijn ze ook nog eens grotendeels van de dag bezopen. Na uiteindelijk een fatsoenlijk avondmaal te hebben gehad zijn we naar bed gegaan.

De volgende ochtend werden we ruim op tijd wakker. Met dank aan mevrouw Verdonschot die haar telefoon nog niet anderhalf uur terug had gezet. 6.00u werden we opgehaald door onze reisgids genaamd Ola (codenaam: ons ijsje). We hebben ’s morgens een kamelenfarm bezocht waar we een stuk op een kameel hebben gereden. Laat in de middag zijn we naar Kings Canyon gegaan en hebben een klein rondje gewandeld. ’s Avonds hadden we de keuze om te slapen in swags (matras en slaapzak ineen) of in tenten. Aangezien de sterren super duidelijk zichtbaar waren hebben we allemaal in swags geslapen, heerlijk in de buitenlucht.

Om 04.00u werden we alweer gewekt door ons ijsje en zijn we na een goed ontbijt opnieuw naar Kings Canyon gereden. We hebben 3,5 gewandeld door de Canyon, check mijn foto’s!
Daarna zijn we naar Ayers Rock (ook wel Uluru genoemd) gereden. We hebben rondom deze enorme steen gewandeld. ’s Avonds hebben we bij zonsondergang naar Ayers Rock gekeken. Echt prachtig in hoeveel kleuren deze steen kan veranderen. Daarna zijn we naar onze nieuwe slaapplek gereden en hebben we gebarbecued. Er stond kangoeroe en kameel op het menu. Kangoeroe heb ik laten liggen maar het kamelenvlees was best wel lekker.

De volgende ochtend werden we weer om 04.00u wakker gemaakt en zijn we naar Kata Tjuta gereden. Hier hebben we samen naar de zonsopgang gekeken. We hebben een wandeling gemaakt van 5,5km door en rondom Kata Tjuta. Daarna zijn we met een aantal tussenstops terug naar ons hostel gereden. Hier hebben we een pizza gehaald en zijn op tijd naar bed gegaan.

Zondag moesten we om 10.00u alweer naar het vliegveld en zat onze holiday er alweer op. Het is raar om te zeggen dat ik 5 dagen op vakantie ben geweest want Sydney voelt ook nog steeds als vakantie. Er zijn al bijna 4 maanden om. Dit wil zeggen dat ik nog 2 maanden als au pair werk en dan 7 weken ga reizen met Martijn. De tijd vliegt voorbij.

Spreek jullie snel weer. XX

  • 06 Januari 2014 - 10:05

    Paul:

    Bedankt voor weer een mooi verhaal.

  • 06 Januari 2014 - 13:20

    Sanne:

    Super leuk om te lezen Myrthe! En mooi dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan want inderdaad, de tijd vliegt, en voor je het weet ben je weer in Nederland...

  • 07 Januari 2014 - 09:13

    Elise:

    Ha sissie!!

    Weer een super leuk avontuurlijk verhaal en kracht bij gezet met prachtige foto"s! (JALOERS!!)
    Geniet ervan!

    '' nog 2 maanden als au pair werk en dan 7 weken ga reizen'' Je typt het alsof het zo voorbij is, maar ik vind het toch echt nog héél lang duren!!

  • 08 Januari 2014 - 13:40

    Rianne:

    Hallo Myrthe,

    Fijn om weer een verhaaltje van je te lezen. Uit iedere zin die je schrijft kan ik opmaken dat je het naar je zin hebt.

    Groetjes Rianne

  • 11 Januari 2014 - 19:09

    Anja:

    Geweldig
    il hoop dat je weer kunt wennen bij
    ons.
    Vind nu dat je wel echt lang wegblijft.


    Gr mam


  • 19 Januari 2014 - 21:43

    Oma Cuijpers:

    Myrthe ik heb weer alles bij gelezen en de foto,s bekeken,vanavond was hier bij het journaal nieuws de mededeling dat het bij jullie zo heet was,46gr.dat is nog al wat.
    Als je Sanne ziet doe ze maar de groeten van mij.verder de groetjes
    Oma

  • 20 Januari 2014 - 09:31

    Myrthe Cuijpers:

    Hoi Oma,

    In Melbourne was het 46 graden, dat is hier een uur vliegen van Sydney af.
    Hier is het gelukkig wat koeler. Meestal tussen de 25 en 35 graden.
    Prima uit te houden dus. Ik zal Sanne de groetjes doen!

    xx Myrthe

  • 20 Januari 2014 - 09:31

    Myrthe Cuijpers:

    Hoi Oma,

    In Melbourne was het 46 graden, dat is hier een uur vliegen van Sydney af.
    Hier is het gelukkig wat koeler. Meestal tussen de 25 en 35 graden.
    Prima uit te houden dus. Ik zal Sanne de groetjes doen!

    xx Myrthe

  • 03 Februari 2014 - 14:45

    Tante Anja Van Hoeij:

    Geweldig en wat mooi. Heb foto's gezien. Prachtig hè. Groetjes tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

De bedoeling was om een half jaar te gaan werken als au pair bij de familie Conway. Dat bestaat uit moeder Vashti, vader Farshad, Saffron 2 jaar, London 4 jaar en Charlie Rose van 6 jaar oud. Doordat het niet zo goed klikte met het gezin ben ik na 5 weken naar een nieuw gezin gegaan. Dit gezin bestaat uit moeder Catherine, vader Phill, Emma 3 jaar en Henry van 5 jaar oud. Ik zal bij dit gezin blijven tot 9 maart. Als ik dan nog niet naar huis wil ga ik lekker reizen door Australië en misschien naar Nieuw Zeeland!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 11460

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 28 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: